Webbplats till Le Croissant

Le Croissant behövde en ny hemsida och ville också prova ett smartare sätt att marknadsföra sitt goda kaffe och sina mysiga caféer. Istället för traditionell annonsering investerades ungefär lika mycket pengar som en mindre annonskampanj i en tjänst på hemsidan som kan användas om och om igen.

 

Bakgrund

Le Croissant växer i Sverige och öppnar nya caféer på många orter, och finns i skrivande stund på 12 platser runt om i landet. Le Croissant behövde en ny hemsida och ville också prova ett smartare sätt att marknadsföra sitt goda kaffe och sina mysiga caféer. Istället för traditionell annonsering investerades ungefär lika mycket pengar som en mindre annonskampanj i en tjänst på hemsidan som kan användas om och om igen. Tjänsten möjliggör ett nytt sätt att bjuda flickvännen, kompisen, medarbetaren eller grannen som skottade infarten på en härlig fika.

 

Genomförande

Le Croissant och Nordiq Interior Solutions skapade en profil för restaurangerna som sedan Frontwalker använde som en grafisk manual när vi satte igång att bygga nya hemsidan. På hemsidan skapade vi “Le Kaffegram”, en tjänst som möjliggör presentkortsköp för de produkter som Le Croissant säljer i sina caféer. Ett trevligt SMS skickas automatiskt ut till mottagaren som fritt kan välja vilket “Le Croissant” man vill hämta ut sin överraskning på. Att beställa och betala på den responsiva hemsidan eller i mobilen med kort och bankid gör lösningen lika enkel som säker.

På caféet administrerar serveringspersonalen enkelt “kaffegrammen” via en webbaserad lösning på en surfplatta vid kassan, och vidarebefordrar din personliga hälsning på ett vackert handskrivet kort tillsammans med beställd vara.

 

Resultat

Le Croissant kunde i maj 2015 publicera sin nya site och under augusti 2015 startade försäljningen av “Le Kaffegram”.

Kontakt

Magnus Nilsson

Magnus Nilsson

Säljare

Telefon:
070-458 63 20
E-post:
Skicka mail