NCC effektiviserar med leverantörsportal

Leverantörsportalen har utvecklats i samarbete med Frontwalker för att effektivisera inköpsprocessen av projekt och varor - för alla parter.

 

Bakgrund

Leverantörsportaler har funnits hos kommuner och landsting för att underlätta offentliga upphandlingar. I byggbranschen finns samma behov av att hantera och överblicka anbud och inköp, men det har hittills saknats. 
Inköps- och anbudsprocessen har varit administrativt tidskrävande för både leverantörer och NCC. Nu får leverantören en överblick och kan själv hämta tillhörande handlingar i portalen och även lämna anbud och ritningar där. Förändras en upphandling finns uppdateringarna i portalen.


Resultat
En stor betydelse för detta projekt har varit den starka helheten. Ett starkt och professionellt utvecklingsteam som haft en driven IT-projektledare. Dessutom har projektet haft förmånen att ha en verksamhetsprojektledare som arbetat kontinuerligt med förankring av resultaten i verksamheten för att säkra att de lever upp till deras förväntningar. Inköpsportalen lanserades under 2009 och har effektiviserat processen för alla parter. 

Leverantörsportalen blev nominerad i Årets projekt 2009 i CIO Awards. 

Kontakt

Jörgen Strömberg

Jörgen Strömberg

CEO

Telefon:
070- 642 10 80
E-post:
Skicka mail